چگونه یک سایت فروشگاهی را بهینه سازی کنیم

MohtavaMoon

درخواست مشاوره

به مشاوره با کارشناس دیجیتال مارکتینگ نیاز دارید؟

از آنجایی که دنیای اطراف ما را تکنولوژی و فناوری احاطه کرده است، از این رو کسب‌وکارها نیز مطابق با آن به سمت جلو حرکت می‌کنند. امروزه تعداد سایت‌های فروشگاهی بسیار زیاد شده‌اند اما سوالی که مطرح است این بوده آیا تمامی آن‌ها موفق خواهند بود؟ آیا تمامی آن‌ها می‌توانند در این عرصه رقابت پررنگ باقی بمانند؟ قطعا سایتی پیروز رقابت خواهد بود که توانسته باشد مطابق با اصول سئو به جلو حرکت کند. سئو سایت فروشگاهی باید مطابق با اصول خاص باشد. اگر این سوال برای شما پیش آمده است که بهینه سازی سایت فروشگاهی چگونه است؟ دنبال کردن ادامه مطلب می‌تواند برای شما بسیار مفید واقع شود؛ پس تا انتها ما را همراهی کنید.

 

چرا سئوی سایت فروشگاهی مهم است

چرا سئوی سایت فروشگاهی مهم است؟

ابتدا اجازه دهید این سوال را از شما بپرسیم که چرا سئوی سایت فروشگاهی اهمیت دارد؟ سئو می‌تواند به شما کمک کند تا با استفاده از چندین استراتژی رتبه خوبی را در موتورهای جستجوگر به دست بیاورید. تولید محتوا یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی به حساب می‌آید که باید به آن توجه داشته باشید. فعالیت‌هایی که برای سئوی سایت انجام خواهند شد بسیار متنوع و گوناگون هستند؛ از جمله:

  • طراحی سایت
  • تعیین استراتژی‌های محتوایی
  • و…

زمانی که سایت فروشگاه شما وارد نتایج موتورهای جستجوگر همچون گوگل شود، می‌توانید دیده شوید و از این طریق کاربران زیادی را به سمت خود جذب کنید. شاید جذب کردن کاربران راحت باشد ولی سایت شما باید این قابلیت را داشته باشد تا آن‌ها را تبدیل به مشتریان وفادار کند. اگر سئو سایت شما خوب باشد، می‌توانید به افزایش فروش خود امیدوار باشید  و در کسب‌وکار خود به موفقیت دست پیدا کنید. بسیاری از افراد برای جذب مخاطب از تبلیغ استفاده می‌کنند، در حالی که افراد به نتایج گوگل اعتماد بیشتری دارند؛ به همین علت شما باید نهایت تلاش خودتان را به کار بگیرید تا بتوانید با بهینه سازی سایت فروشگاهی به دیده شدن کسب‌وکارتان کمک ویژه‌ای کنید. سئو و بهینه‌سازی می‌تواند مزایای گوناگونی را برای وب‌سایت شما داشته باشد که مهم‌ترین آن‌ها شامل گزینه‌های زیر می‌شوند:

چرا سئوی سایت فروشگاهی مهم است

پیدا کردن کلمات کلیدی سئو برای سایت فروشگاهی

هر سایتی کلید واژه‌های مخصوص به خود را دارد. اگر سایت‌ها با این کلید واژه‌ها بالا بیایند، ناخودآگاه حس اعتماد و اطمینان در کاربر ایجاد خواهد شد؛ پس اولین مزیتی که سئو یک سایت می‌تواند با خود به همراه داشته باشد، ایجاد حس اطمینان در کاربر است. از این رو نهایت تلاش خود را برای سئو سایت و برانگیخته کردن اعتماد کاربر بگیرید.

مطالعه بیشتر:   ۱۰ تکنیک سئو کلاه سیاه از زبان گوگل

برای بهینه سازی سایت فروشگاهی باید تحقیقات گسترده‌ای را بر روی کلمات کلیدی انجام دهید. در واقع بدون کلمه کلیدی سئو سایت شما ناقص خواهد بود و آنطور که باید به موفقیت نمی‌رسد. برای سئو کردن محصولات و دسته‌بندی خود به کلمه کلیدی نیاز دارید. برای جذب ترافیک به سایت فروشگاهی باید به دنبال برترین کلمات کلیدی باشید. این کلمات توسط کاربران بیشترین جستجو را در گوگل دارند؛ پس شما باید این کلمات را شناسایی کنید و سئوی سایت خود را بر مبنای آن‌ها رو به جلو ببرید. برای اینکه بتوانید بهترین کلمات را شناسایی کنید، می‌توانید در کنار استفاده از ابزارهای گوناگون به موارد زیر نیز توجه داشته باشید:

  • حتما پرسونای خریدار خودتان را بررسی کنید.
  • در فروم‌های مختلف مرتبط با محصول خود جستجو کنید.
  • به هشتگ‌های شبکه اجتماعی که مرتبط با موضوعات شما هستند توجه خود را معطوف کنید.
  • به عناوین، توضیحات متا و متن جایگزین تصاویر در سایت‌های رقبا توجه ویژه‌ای داشته باشید.

این نکات باعث خواهند شد تا بتوانید بهترین کلمات کلیدی را پیدا کرده و سایت فروشگاهی خود را مطابق با آن‌ها بهینه کنید.

چرا سئوی سایت فروشگاهی مهم است

بهبود تجربه کاربری در سئو سایت فروشگاهی

یکی دیگر از مراحلی که به بهینه‌سازی سایت شما کمک خواهد کرد، بهبود تجربه کاربری است. برای بهبود تجربه کاربری راه‌های گوناگونی پیش روی شما قرار گرفته‌اند که هر کدام از آن‌ها می‌توانند اهمیت مخصوص به خود را داشته باشند؛ پس نباید نسبت به آن‌ها غافل شوید.سئو و بهینه سازی سایت فروشگاهی با فعالیت‌های مختلفی همراه است. چه بخواهید و چه نخواهید این فعالیت‌ها می‌توانند بر روی بهبود تجربه کاربری سایت شما تاثیر خود را بگذارند؛ از این رو باید بهترین فعالیت‌ها را در جهت بهبود تجربه کاربری به کار بگیرید.

اصول سئو سایت فروشگاهی

حالا به مبحث اصلی یعنی نحوه سئو سایت فروشگاهی می‌رسیم. برای اینکه بتوانید دست به بهینه سازی این دسته از سایت‌ها بزنید، استراتژی و راهکارهای گوناگونی پیش روی شما قرار گرفته‌اند که باید توجه خود را نسبت به آن‌ها معطوف کنید. در ادامه به بررسی چند مورد از این نکات مهم خواهیم پرداخت؛ پس ما را همراهی کنید.

سئو سایت فروشگاهی

در اولین گام دسته بهینه‌سازی ساختار سایت خود بزنید

اولین قدمی که به منظور بهینه‌سازی سایت خود باید بردارید، توجه به ساختار اولیه است. ساختار سایت فروشگاهی شما باید بهینه‌سازی شود. یکی از اساسی‌ترین اصولی که در موفقیت سایت‌های فروشگاهی تاثیرگذار بوده، نحوه سازماندهی محتوا در صفحات شما است. چیدمان ساختار صفحات سایت شما باید با یکدیگر در ارتباط باشند. اگر نحوه سازماندهی آن‌ها کاملا اصولی باشد، در آن صورت برای سئو کردن با مشکلی مواجه نخواهید شد. اگر کاربران بتوانند به راحتی در سایت شما گردش داشته باشند، در آن صورت وقت بیشتری را در سایت خواهند گذراند. این کار باعث می‌شود تا مشتری به خرید تمایل پیدا کند. زمانی که مشتری وقت زیادی را در سایت شما صرف کند، در آن صورت رتبه‌بندی موتورهای جستجو نیز بهبود پیدا خواهد کرد.

مطالعه بیشتر:   سئو سايت طلا فروشی

حالا شاید این سوال برای شما مطرح شود که چگونه می‌تواند ناوبری یک سایت را آسان کرد؟ ساده‌سازی چیزی است که نباید از یاد ببرید. شما نباید درباره دسته‌بندی‌های اصلی و فرعی سایت خود دچار افراط یا زیاده‌روی شوید. زمانی که ساختار ساده‌تر باشد، در آن صورت راه را برای خزش موتورهای جستجوگر راحت‌تر خواهید کرد. این فرایند منجر به رتبه‌بندی محصولات شما خواهد شد. اگر ساختار سایت شما مسطح باشد، در آن صورت می‌توانید یک تجربه کاربری فوق‌العاده را خلق کنید. محصول شما با صفحه اصلی تنها باید چند کلیک فاصله داشته باشد. این کار باعث خواهد شد تا خریداران با سرعت بسیار زیادی هر چیزی که به دنبال آن هستند را پیدا کنند. همانطور که اشاره کردیم خزیدن موتورهای جستجو در سایت نیز راحت‌تر انجام خواهد گرفت.

سئو سایت فروشگاهی

صفحات مختلف یک سایت فروشگاهی و کادر جستجو

صفحاتی که در سایت ممکن است وجود داشته باشند، گزینه‌های مختلفی را به خود اختصاص داده‌اند. در یک نگاه کلی از مهم‌ترین صفحات یک سایت می‌توانیم به صفحات محصول، دسته‌بندی، درباره ما و تماس با ما اشاره کنیم. صفحات درباره ما و تماس با ما بسیار مهم هستند؛ چرا که می‌توانید این اطمینان را به موتورهای جستجوگر و خریداران بدهید که قابل‌اعتماد هستید. از این رو به هیچ عنوان هیچ نوع از صفحات را نادیده نگیرید و برای طراحی و ساده‌سازی آن‌ها از ایده‌های مختلف کمک بگیرید.

یک نکته مهم دیگر که درباره ساختار سایت باید با شما به اشتراک بگذاریم، در ارتباط با کادر جستجو است. هر چند این مورد نمی‌تواند بر روی سئو و بهینه سازی سایت فروشگاه تاثیر خود را بگذارد اما این امکان را در اختیار مخاطبان قرار خواهد داد تا بتوانند به آن چیزی که در در سر دارند، دست پیدا کنند. در واقع کادر جستجو را می‌توانیم یکی از اصلی‌ترین مولفه‌ها در تجارت الکترونیک به حساب بیاوریم. با این روش می‌توانید از ترافیک بالای خود درآمد خوبی را به دست بیاورید.

افزایش سرعت سایت

افزایش سرعت سایت فروشگاهی

 

یکی از این راه‌ها افزایش سرعت سایت است. در کل سرعت سایت می‌تواند بر روی سئو تاثیر فوق‌العاده‌ای بگذارد. اگر سایت شما سرعت بالایی داشته باشد و از ناوبری خوبی نیز بهره ببرید، در آن صورت جایی برای ناامیدی کاربران وجود نخواهد داشت. یعنی مخاطبان زمان بیشتری را صرف گردش در سایت شما خواهند کرد که این موضوع از دید موتورهای جستجوگر همچون گوگل پنهان نخواهد نماند. برای افزایش سرعت سایت فروشگاهی خود استفاده از راهکارهای زیر می‌تواند مفید واقع شود:

  • تمی که برای سایت خود انتخاب می‌کنید، با موبایل باید سازگاری داشته باشد.
  • اگر در سایت خود از تصاویر و ویدیوهای گوناگون استفاده می‌کنید، فراموش نکنید آن‌ها را کم‌حجم و بهینه‌سازی کنید.
  • هر اپلیکیشن بدون استفاده‌ای باید حذف شود.
  • تا جایی که می‌توانید از اسلایدر استفاده نکنید.
مطالعه بیشتر:   بهترین شرکت سئو سایت در تهران و کرج

نکته مهمی که باید با شما به اشتراک بگذاریم این بوده که سرعت لودینگ سایت فروشگاهی شما نباید بیشتر از 6 ثانیه باشد. البته این زمان برای سایت‌های اطلاع‌رسانی بین 2 تا 3 ثانیه است. اگر سرعت لودینگ بیشتر طول بکشد، در آن صورت این بهانه را به دست مخاطب خواهید داد تا از سایت شما خارج شود.

طراحی ریسپانسیو سایت

طراحی سایت فروشگاهی به شکل ریسپانسیو

یکی دیگر از راه‌هایی که می‌تواند تجربه کاربری را بهبود ببخشد، طراحی سایت به شکل ریسپانسیو است. زمانی که طراحی سایت واکنش‌گرا باشد، یعنی با هر دستگاهی همچون دسکتاپ، تبلت و موبایل سازگار است. این کار باعث می‌شود تا کاربران با هر پلتفرمی که در دسترس دارند، از سایت شما استفاده کنند. زمانی که تم واکنش‌گرا باشد، در آن صورت تجربه کاربری تا حد بسیار زیادی بهبود خواهد یافت و مخاطبان زمان بیشتری را صرف ماندن در سایت شما خواهند کرد. این کار باعث خواهد شد تا گوگل سایت شما را ارزشمند بشمارد و رتبه خوبی را در نتایج جستجو به دست آورید. زمانی که رتبه‌بندی و تجربه کاربری بهبود پیدا کنند، در آن صورت تدریجا تعداد بازدیدکنندگان و فروش نیز افزایش پیدا خواهند کرد. هر دو مورد برای سایت نتایج شگفت‌انگیزی را به ارمغان خواهد آورد. به عنوان نکته نهایی باید به شما بگوییم که حتما از این موضوع اطمینان پیدا کنید فروشگاه آنلاین شما به راحتی بر روی گوشی‌های موبایل باز خواهد شد؛ چرا که بیشتر افراد کارهای خود را با کمک گوشی‌های هوشمند موبایل به انجام می‌رسانند.

سئو داخلی و خارجی سایت فروشگاهی

سئو داخلی، خارجی و تکنیکال سایت فروشگاهی را فراموش نکنید

اعمال انواع سئو بر روی صفحات یک سایت بسیار حائز اهمیت است و بهینه‌سازی آن‌ها باید با کمک کلمات کلیدی انجام شود. اگر یک فروشگاه یا برند جدید را افتتاح کرده‌اید، در قدم اول باید نسبت به بهینه‌سازی صفحه اصلی سایت خود اقدام کنید. انواع سئو شامل داخلی، خارجی و تکنیکال می‌شوند. بر روی هر کدام از آن‌ها عوامل مختلفی ممکن است تاثیر خود را بگذارند. در سئو لینک‌سازی بسیار پراهمیت بوده و باید با دقت بالایی انجام شود. به شما پیشنهاد می‌کنیم در این زمینه از یک کارشناس و متخصص سئو بهره بگیرید.

سئو سایت فروشگاهی

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم به بررسی بهینه سازی سایت فروشگاهی بپردازیم. برای بهینه‌سازی راه‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. چند نمونه از این راهکارها را با شما به اشتراک گذاشتیم و جزئیات هر یک را شرح دادیم. در کل سئو برای سایت‌های فروشگاهی بسیار اهمیت دارد و می‌تواند بر روی فروش بیشتر اثرگذار باشد. برای اینکه بتوانید شاهد رشد کسب‌وکار خود باشید بهینه‌سازی فروشگاه آنلاین خود را از یاد نبرید و بهترین ایده‌ها را پیاده‌سازی کنید. استفاده از یک کارشناس سئو برای بهینه‌سازی پیشنهاد خوبی است.

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *