استراتژی ساخت بک لینک هرمی

MohtavaMoon

درخواست مشاوره

به مشاوره با کارشناس دیجیتال مارکتینگ نیاز دارید؟

ساخت بک لینک هرمی یکی از ترفندها و خدمات سئو برای ارتقای بازدید و رتبه بندی سایت شما در گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری که مد نظر دارید، می باشد. همان طور که می دانید دنیای وب سایت ها پر از پیوند ها و لینک ها می باشد به عبارتی از طریق همین لینک ها شما مطالب دلخواه خود را تماشا می کنید، با دوستانتان به اشتراک می گذارید و یا حتی لینک ها را برای خود یا دیگری کپی می کنید. دنیای اینترنتی و سایت ها بر پایه ی لینک ها می چرخد. با توجه به اینکه اثرات بک لینک (backlink) در سئو کمتر شده است اما هنوز هم بک لینک یکی از مهم‌ترین فاکتورهای سئو و بهینه سازی سایت است. به این نکته توجه کنید که شما بدون ساخت بک لینک نمی‌توانید در نتایج اول گوگل دیده شوید. اما برای اینکه بتوانید بک لینک های بسیار قدرتمندی بسازید حتماً باید از استراتژی هایی مثل بک لینک هرمی استفاده کنید.

بک لینک هرمی چیست

بک لینک هرمی (pyramid Backlink) چیست؟

منظور از بک لینک هرمی همان بک لینک چند مرحله‌ای یا لایه لایه است. به طور کلی برای ساخت بک لینک هرمی شما در مرحله اول شروع به ساخت بک لینک برای سایت تان می کنید. بعد از چند وقت که لینک ها ثبت شدند برای بک لینک هایی که ساخته اید شروع به لینک سازی می کنید. این کار باعث می شود که قدرت بک لینک هایی که ساخته اید بیشتر شود و تاثیر لینک ها چندین و چند برابر می شود . این روش لینک‌های خاصی مابین محتواهای وبسایت‌ها ساخته می‌شود. شما می‌توانید از طریق این روش لینک‌های جذابی بسازید که مخاطبان را جذب کند. یکی از راه‌های طراحی استراتژی بک لینک هرمی استفاده از کلمات کلیدی فرعی است، انتخاب درست کلمات کلیدی فرعی نیز یکی از راه های موثر و مفید در بازدید و رتبه بندی شماست.

مطالعه بیشتر:   لینک سازی لایه به لایه و تاثیر گذاری عالی
دلیل اهمیت و نیاز به لینک سازی هرمی

دلیل اهمیت و نیاز به لینک سازی هرمی چیست

ما برای انجام هر کاری قصد و نیتی داریم و اگر ان عمل سود و فایده ای برای ما نداشته باشد را انجام نخواهیم داد به سبب همین امر می توان گفت که لینک سازی های هرمی نیز فواید و اهمیت هایی برای ارتقای سایت ما دارند. در ذیل تعدادی از مهم‌ترین مزایای این روش را برشمرده‌ایم:

  • این کار به رتبه‌ بندی وب‌سایت شما برای گوگل کمک می‌کند.
  • ایجاد لینک‌های معتبر می‌توانند باعث محبوبیت وب‌سایت اصلی شما شوند.
  • اگر این روش را به درستی انجام دهید می‌توانید سئوی وب‌سایت خود را افزایش دهید.
  • با استفاده از بک لینک‌های مناسب، ترافیک وب افزایش خواهد یافت.
  • فرصت درآمد و فروش بیشتر خواهد شد!
  • ارتباطات شما را گسترش خواهد داد.
  • یک روش جدید و قدرتمند برای لینک برای سئو سایت.
انواع هرم های بک لینک

انواع هرم های بک لینک را بشناسید

ساخت بک لینک های هرمی مانند دیگر امور نیاز به صبر و حوصله و دقت و طی کردن مراحل خاصی را دارد. به صورت معمول ما برای ساختن بک لینک‌های هرمی از سه رده بک لینک استفاده می‌کنیم.

  • شامل پست‌های سایت‌های فرعی شما و یا صفحات شبکه اجتماعی شما باشد. محتواهای ساخته شده در این صفحات باید به وب‌سایت اصلی لینک بدهند.
  • لینک‌هایی هستند که شامل پست‌ها و مطالب شما بر روی Hubpage، BlogSpot و دیگر وبلاگ‌های رسمی می‌شوند. این‌ها بک‌ لینک‌های نوع دوم هستند و مخاطب را به جای وب سایت اصلی به صفحه شبکه اجتماعی شما منتقل می‌کنند.
  • بک لینک‌ها در استراتژی هرمی آن‌هایی هستند که به طور مستقیم به بک لینک‌های نوع دوم پیوند می‌دهند. هدف اصلی از این لینک‌ها ارتقای رتبه لینک‌های نوع دوم است. برای آن‌که بتوانید به درستی از روش بک لینک هرمی استفاده کنید باید محتواهای نوع سوم متنوع و با کیفیتی تولید کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از موضوع بک لینک های اسپم سایت می‌توانید روی لینک کلیک کنید.

چگونه یک بک لینک هرمی بسازیم

چگونه یک بک لینک هرمی بسازیم

همان طور که در مبحث فوق اشاره کردیم برای ساخت یک بک لینک هرمی باید مراحلی را طی کنیم و کمی صبور باشید تا به بهترین نتیجه دست یابید. برخی از مراحل به صورت کلی شامل : برای ساخت بک لینک هرمی، شما در اولین قدم برای سایت تان شروع به ساخت بک لینک می کنید. در قدم دوم شروع به ساخت بک لینک برای لینک های لایه اول می کنید. این کار باعث می شود به مرور زمان قدرت بک لینک هایی که برای سایتتان ساختید بیشتر شود. هر چقدر قدرت بک لینک ها بیشتر شود شانس شما برای رسیدن به نتایج اول گوگل بیشتر می شود.
1. از ابزارهای آنالیز و تحلیل کلمات کلیدی استفاده کنید: اولین و یکی از مهم‌ترین اصول ساختن محتوای باکیفیت تحلیل کلمات کلیدی است. اما برای ساختن بک لینک هرمی تنها بر کلمات کلیدی اصلی تمرکز نکنید. کلمات کلیدی فرعی هم اهمیت دارند چرا که می‌توانید پیوندهای خود را از طریق کلمات کلیدی فرعی ایجاد کنید. کلمه کلیدی اصلی باید میزان جستجوی بالایی داشته باشد، جذاب باشد و همواره با تعدادی کلمات کلیدی فرعی همراه باشد. انتخاب کلمات کلیدی موضوع بسیار مهمی است که اگر به درستی نتوانید کلمات کلیدی سایت تان را انتخاب کنید نمی‌توانید در نتایج اول گوگل دیده شوید، کلمات کلیدی خود را به چند دسته تقسیم کنید ، ابتدا سعی کنید تمرکز خود را بر کلمات ساده و راحت اما پرتکرار قرار دهید، بعد به سراغ کلمات متوسط و بعد سطح سخت بروید. در انتخاب کلمات کلیدی باید به این نکته توجه ویژه ای داشته باشید که مخاطبان شما اصولا از چه کلماتی برای جستجوی خود استفاده می کنند این امر می تواند در انتخاب کلمات کلیدی شما بسیار موثر باشد.
2. محتواهای اورجینال و با کیفیت تولید کنید: تولید محتوا یکی دیگر از مباحث مهم است که باید به ان توجه کنید. پس از تعیین کلمات کلیدی اصلی و فرعی باید به کیفیت،‌ اصالت و خوانایی محتوای خود توجه کنید. هرچه تولید محتوا شما باکیفیت‌تر و اصیل‌تر باشد، بازدیدکنندگان مدت زمان بیشتری را در سایت شما سپری خواهند کرد. پس همواره محتواهای باکیفیت تولید کنید و هرم خود را از این طریق تغذیه کنید. قبل از شروع به لینک سازی هرمی حتماً محتوایی که تولید می کنید باید یک محتوای سئو شده و با کیفیت باشد. همانطور که می‌دانید مهم‌ترین و اصلی ترین فاکتور در سئو تولید محتوای هدفمند و جامع است. حتما سعی کنید محتوایی که تولید می کنید یک محتوای کامل و جامع باشد . به این نکته توجه کنید هر چقدر هم برای سایتتان بک لینک هرمی بسازید، اگر محتوای تان بی کیفیت باشد اصل نمی‌توانید به نتایج اول گوگل برسید. باید محتوای که تولید میکنید محتوای کامل تر و جامع تر نسبت به محتوا رقیبانتان باشد.
3. باید به صورت کاملا طبیعی شروع به ساخت بک لینک کنید. برای اینکه گوگل متوجه نشود خودتان در حال ساخت بک لینک هستید باید کاملاً طبیعی عمل کنید در غیر این صورت از ساخت بک لینک نتیجه ای عکس دریافت خواهید کرد.
4. لینک‌بیلدینگ را اجرا کنید: بعد از تولید محتوای باکیفیت باید پیوندهایی با استفاده از کلمات کلیدی فرعی بسازید. در این فرآیند باید ابتدا محتواهای محبوب و باکیفیت را به اشتراک بگذارید. استفاده از زبان روان، صمیمی می‌تواند تاثیر مناسبی بر مخاطبان شما داشته باشد و آن‌ها را وارد فرآیند بک لینک هرمی کند.
5. محتوای خود را در رسانه‌های اجتماعی عرضه کنید: یکی از کلیدی‌ترین شگردهای ساختن بک لینک هرمی توجه به رسانه‌های اجتماعی است. این رسانه‌ها مخاطبان بسیاری دارند و اگر شما برای بازاریابی خود استراتژی مناسبی داشته باشید و کلمات کلیدی اصلی و فرعی را به درستی در پست‌های رسانه‌های اجتماعی خود استفاده کنید، می‌توانید مخاطبان را به سوی وب‌سایت اصلی خود هدایت کنید

مطالعه بیشتر:   اسکیما چیست و چگونه با آن نتایج سایت را متحول کنیم؟
تاثیر بک لینک هرمی بر سئو

آیا ساخت بک لینک هرمی بر سئو تاثیر گذار است

بک لینک هرمی یک روش بسیار تاثیرگذار در لینک سازی است که می‌ تواند باعث بهبود سئو سایت شود .اما محتوامون به شما پیشنهاد می‌کند به یک موضوع توجه کنید، این روش می‌تواند در کنار مزایا، معایبی را برای شما ایجاد کند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها جریمه گوگل است. اگر گوگل تشخیص بدهد که شما برای ارتقای وب‌سایت اصلی خود به صورت کاذب لینک سازی انجام داده‌اید ممکن است شما را جریمه کند.

Comments are disabled.