اشتباهات رایج در سئو

الگوریتم های گوگل همیشه در حال تغییر هستند وپارامترهایی جدید برای تحلیل ارزش یک سایت اضافه می شود. در عرصه ی علم سئو اشتباهات و باور های غلطی وجود دارد که  وبمستران و صاحبان کسب و کارهای اینترنتی نسبت به آن ها اشراف کافی ندارند. در ادامه این مقاله برخی از اشتباهات رایج در سئو را به شما معرفی خواهیم کرد. با محتوامون همراه باشید.

اشتباهات سئو

اگر به دنبال راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی هستید لازم است همواره مطالعه ی کافی در زمینه ی سئو داشته باشید و مرتبا خودتان را به روز کنید.در وب فارسی اشتباهات سئو زیاد دیده می شود. این اشتباهات امکان دارد به دلیل عدم بردز رسانی اطلاعات سئو کار باشد و یا توسط وبمسترانی که سئو را در چند مقاله یاد گرفته اند و در حال پیاده سازی آن روی سایت خود هستند. در ادامه به چند مورد از اشتباهات رایج سئو اشاره کرده ایم اما دقت کنید که اشتباهات رایج در سئو به این موارد ختم نمی شوند.

برچسب گذاری اشتباه

برچسب و یا تگ یک نوع دسته بندی است که دسترسی به بخش های مختلف سایت را برای کاربر راحت می کنند. در واقع برچسب ها دسته بندی است که محتوای متنی یا محصولات وب سایت را دسته بندی می کند تا کاربران بتوانند بهتر از قبل به آنها دسترسی داشته باشند. توجه داشته باشید که ایجاد بیش از حد برچسب در سئو تاثیری ندارد. یکی از اشتباهات بزرگی که توسط سئوکاران انجام می شود ایجاد تعداد زیاد برچسب است. استفاده بیش از حد از برچسب ها باعث بالا رفتن بودجه خزش سایت می شود و در برخی موارد ممکن است در سایت شما باعث ایجاد  محتوای تکراری شود.

مطالعه بیشتر:   سئو سایت جاوا اسکریپت

نا گفته نماند که ۶_۷ قبل مشاهده صفحاتی که از برچسب های زیاد در آن بکار برده شده در وب فارسی نشان دهنده این بود که وب سایت به دست یک سئوکار حرفه ای در حال سئو شدن است. این روش برچسب گذاشتن برای محصولات در چند سال گذشته واقعا بازدهی مناسبی داشت اما امروزه چنین نیست و صرفا باعث ایجاد صفحات تکراری در سایت می شود.

اشتباهات رایج در سئو

سئو محتوا به کمک یواست سئو

یکی از محبوب ترین افزونه های سئو yoast است. یکی از رایج ترین اشتباهات سئو در وب فارسی این است که وبمستران فکر می کنند چراغ سبز یواست به معنای سئو کامل محتواست و آن را به عنوان یک مبنای سئو محتوا در نظر می گیرند. از این رو همه توصیه های آن را دقیق و رو به مو انجام می دهند و همه چراغ های افزونه یوایت را سبز می کنند. در حالی که یواست در تشخيص بسیاری از فاکتورهای سئو محتوا عملکرد مناسبی ندارد.

اشتباهات کلمات کلیدی

عدم انجام تحقیقات کلمات کلیدی یکی دیگر از اشتباهات رایج در سئو است. خیلی از وبمستران هنگام شروع فعالیت خودشان در سایت از کلمات کلیدی که رقبا از آنها استفاده میکنند در صفحه خود قرار می دهند. فعالیت با کلمات کلیدی رقبا و قرار دادن تولید محتوا بر این مبنا باعث می شود تا فرصت متفاوت بودن با رقبا را از دست بدهند. در واقع بسیاری از کلمات کلیدی دیگری  وجود خواهند داشت که رقبا روی آن ها کار نکرده اند.  اگر می خواهید دچار این اشتباه سئو نشوید، باید با مفهوم کلمات کلیدی آشنا باشید.

مطالعه بیشتر:   زامبی پیچ چیست؟

ایجاد صفحات بی ارزش

یکی دیگر از اشتباهات رایج در سئو افزایش صفحات است. بسیاری از کاربران فکر می کنند اگر تعداد صفحات وب سایتشان را افزایش دهند باعث موفقیت در کسب و کارشان می شود. این موضوع درست است که تعداد صفحات یک سایت از نظر گوگل موضوع پر اهمیتی است اما مهم تر از آن کیفیت صفحات است. صفحات بی ارزش سایت باعث کاهش رتبه کلی سئو و قدرت آن می شوند.

پس بهتر است به جای این که روی افزایش تعداد صفحات سایت خود تمرکز داشته باشید به افزایش کیفیت صفحات موجود توجه کنید. صفحات بی ارزش به صفحاتی گفته می شود که محتوای آنها کمتر از ۳۰۰ کلمه است. این صفحه ها علاوه بر اینکه بازدیدی ندارند، با محتوای بی ارزش خود باعث کاهش معدل قدرت سئو می شوند. توجه داشته باشید صفحاتی که آدرس آنها عوض شده یا به طور کلی حذف می شوند تبدیل به صفحات ۴۰۴ و یا صفحات بی ارزش می شوند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از موضوع سئو تکنیکال می‌توانید روی لینک کلیک کنید.

اشتباهات رایج در سئو

استفاده نکردن از لینک به خارج

خیلی از وبمستران فکر می کنند هنگامی که لینکی از وب سایتشان به خارج از سایت می دهند و یا لینک های خارجی ایجاد می کنند باعث می شود تا به سایتشان لطمه وارد شود. اما این یک تفکر کاملا اشتباه است و لینک های خارجی تحت هیچ شرایطی نمی توانند به سایت شما ضرر برسانند در اصل اگر به خوبی مفهوم لینک به خارج و کاربردش را بلد باشید می توانید از آن به عنوان یک تکنیک حرفه ای استفاده کنید. ایجاد لینک های خارجی خیلی از مواقع می توانند عملکردی به نفع سایت داشته باشند.

مطالعه بیشتر:   منتورینگ سئو چیست؟

اگر به وب سایت های معتبر در مطالب گوناگون لینک دهید باعث افزایش اعتبار و امتیاز سایت خود می شوید‌. شما می توانید با دادن لینک های خارجی مرتبط در مقالات و صفحات وب سایت خودتان اعتبار صفحات سایت را در چشم مخاطبان و ربات های موتور جستجو بالا ببرید. توجه داشته باشید که این کار نیازمند یک استراتژی درست است و انجام آن به صورت ناآگاهانه امکان دارد سایت شما را در دام سئوی کلاه سیاه گرفتار کند.

خرید بک لینکهای فله ای

خرید بک لینک فله ای و بی کیفیت یکی دیگر از اشتباهات سئو است که متاسفانه ضررهای بسیاری برای وبمستران داشته است. بک لینک ها تاثیر بسیار زیادی روی سئو سایت دارند اما اگر ندانید چطور و چه نوع بک لینکی برای وب سایت شما مناسب است، به جای بازخورد مثبت بازخورد نامناسب و منفی دریافت می کنید.

نتیجه گیری

اگر صفحه شما  به لینک اول صفحه نتایج جستجوی گوگل تبدیل شود نباید کار را تمام شده در نظر بگیرید. کسب و کار اینترنتی و موفقیت در فضای مجازی حساسیت های منحصر به فرد خود را دارد. با در نظر گرفتن اشتباهات رایج در سئو سعی کنید این اشتباهات را در خدمات سئو سایتتان انجام ندهید و مخاطب را در سایت خود نگه دارید.

Comments are disabled.