به روز رسانی محتوا

با وجود اینکه صاحبان سایت تلاش می کنند به روز ترین محتوا ها را ارائه دهند، بعد از مدتی و با مرور زمان محتوای تولید شده توسط شما قدیمی میشود و دیگر کارایی گذشته اش را ندارد. این اتفاق بیشتر برای محتواهایی میفتد که به حوزه ی پزشکی، اخبار و تکنولوژی مربوط میشوند. داشتن به روز ترین محتوا کاربران بیشتری را به سوی سایت شما هدایت میکند و از سوی دیگر یکی از ترفند های عالی برای بهبود سئو و عملکرد سایت را میتوان همین به روز رسانی محتوا دانست. خیلی ها نادانسته از این موضوع غافل میشوند اما خوب است بدانید و به خاطر بسپارید که به روز رسانی محتوای سایت شما، دقیقا به اندازه ی تولید محتوای جدید دارای ارزش و اهمیت است.

هر مقاله ی جدیدی که منتشر میکنید بر رتبه ی شما و در بهبود خدمات سئو سایتتان تاثیر میگذارد اما باید بدانید که همواره سایت های دیگری هستند که به رقابت با مقاله ی شما میپردازند.

اما تاثیر به روز رسانی محتوا چیست؟ چطور باید آن را انجام داد؟ در این مقاله اهمیت ها و هدف این موضوع را به شما خواهیم گفت و سعی میکنیم این طرز فکر همیشگی را که تنها به تولید محتوای جدید ختم میشود تغییر دهیم.

مزایای به روز رسانی محتوای قدیمی

خیلی از افراد بعد از انتشار یک محتوای قدیمی تمام و کمال آن را کنار میگذارند و هرگز حتی فکر ویرایش و تغییر آن به ذهنشان خطور نمیکند اما به روز رسانی محتوای قدیمی سایت شما مزایای مخصوص خود را دارد که در ادامه به چند مورد از آن ها اشاره میکنیم.

  • بهبود سئو

به روز رسانی محتوای قدیمی به موتور های جست و جو نشان میدهد محتوای شما همچنان کامل و کارآمد است و به این صورت در رتبه بندی مقامی بالاتر کسب میکند و تلاش های شما برای داشتن رتبه ای خوب و مناسب در سئو را خراب نمی کند.

  • صرفه جویی در وقت، کسب نتیجه

به روز رسانی یک مطلب قدیمی نسبت به تهیه ی محتوای جدید زمان کمتری میبرد و اگر همزمان زوی تولید محتوای جدید و اپدیت محتواهای قدیمی خود کار کنید سایت شما نتیجه و امتیاز بهتری میگیرد.

  • افزایش تعامل با مخاطبان

وقتی کاربران سایت یکی از محتواهای قدیمی شما را مطالعه می کنند، مدت زمان زیادی در سایت میمانند که این مدت زمان اگر محتوای شما به روز رسانی شده باشد، بیشتر هم به طول می انجامد.

مطالعه بیشتر:   درباره بک لینک‌ های مخرب چه می دانید؟

به روز رسانی محتوا

چه محتواهایی نیاز به دارند به روز شوند؟

این مسئله ممکن است گیج کننده باشد و سوال هایی را در ذهن شما به وجود آورد که کدام دسته از لازم است به روز رسانی شوند. اگر محتوای شما حالتی کلی دارد نیازی نیست اپدیت انجام دهید اما اگر محتوای شما چیزی است که با مرور زمان تغییر میکند، بی شک نیاز به تغییراتی دارد.

بعضی از موضوعاتی که نیاز دارند به روز رسانی شوند این موارد را شامل میشوند:

  • وقایع اخیر یا موضوعات داغ
  • اتفاقاتی که به صورت منظم تکرار میشوند
  • محتواهایی که مرتب به روز میشوند
  • اخبار
  • و ….

به خاطر داشته باشید که با تغییر دادن تاریخ انتشار محتوای خود نمیتوانید گوگل را گول بزنید و رتبه ی بالاتری بگیرید.

به روز رسانی محتوا را چگونه انجام دهیم؟

حال با تمام اطلاعاتی که به دست آوردیم، سوالی که پیش می آید این است که چطور باید محتوای خود را به روز کنیم؟

در ادامه برخی از مراحل این موضوع را با خوبی برای شما توضیح داده ایم.

۱.اولین مرحله برای به روز رسانی سایت شما، جمع آوری اطلاعات است، به این صورت که با رفتن به سایت google search console محبوب ترین محتوای سایت خود را پیدا میکنید و لیستی از محتوایی که محبوبیت بیشتری دارند و اول باید به روز شوند تهیه میکنید.

۲.دومین قدم پیدا کردن صفحات مناسب برای به روز رسانی است، این صفحات موارد زیر را شامل میشوند:

-ترافیک کم اما تبدیل زیاد دارند
-ترافیک زیاد اما تبدیل کم دارند
-ایمپرشن زیاد اما رتبه ی پایین دارند
-محتواهایی هستند که در گذشته طرفدار زیادی داشته اند.

مطالعه بیشتر:   آموزش قدم به قدم ابزار Moz

۳.تغییر متن آلت تصاویر
در هنگام به روز رسانی مطالب باید به تصویر متن خود توجه کنید. تصویر آلت دسترسی به وبسایت شما را بیشتر می کند و سئو تصاویر را نیز تغییر میدهد. توجه کنید که این متن باید وسوسه انگیز و توصیف خوبی برای موضوع شما باشد.

به روز رسانی محتوا

۴.یکی دیگر از این راهکار ها اصلاح عنوان های موضوعتان است. تحقیقات نشان میدهد مردم در برخورد با مقاله ها، بیشتر به خواندن سرتیتر ها میپردازند تا محتوای اصلی. بنابراین این روشی مناسب برای بهبود پست های قدیمی سایت شما است.

۵.یکی از روش های موثر و مهم بهبود و به روز رسانی متن محتوای شما است. در این بخش مواردی وجود داره که باید به بررسی آن ها بپردازید. این موارد شامل گزینه های زیر است:

-متن و داده نوشته شده در محتوا
-لینک های شکسته
-لینک های داخلی
-دستور زبان و غلط های املایی و‌ نگارش
-درج اطلاعات بصری جدید

۶.یکی از بهترین کارهایی که میتوانید برای به روز رسانی محتوای خود انجام دهید اضافه کردن فیلم یا تصویر است. برای مثال شما میتوانید با اضافه کردن محتوای یک ویدیوی یوتیوب به سایت خود کاری کنید خواننده بیشتر در سایت شما بماند.

راهکار های دیگری هم مانند موارد زیر سایت شما را به روز میکنند.

  • بررسی نظرات
  • به روز رسانی تاریخ پست
  • بهبود کال تو اکشن
  • سئو داخل صفحه

سخن پایانی

توجه داشته باشید که معمولا بهترین زمان برای به روز رسانی مطالب سایت چندین ماه پس از انتشار اولیه است، گرچه این زمان برای همه ی محتواها صدق نمیکند. بعضی سایت ها مانند وبسایت های خبری باید سه یا چهار روز یکبار مطالب خود را به روز کنند اما برای سایت های دیگر به روز نگه داشتن محتواهای قدیمی‌ در کنار تولید محتوای جدید گزینه ای خوب است. شیوه ی مورد نظر شما برای به روز نگه داشتن محتواهای قدیمیتان چیست؟ اگر راهکار دیگری میشناسید، با ما به اشتراک بگذارید.

مطالعه بیشتر:   گوگل سرچ کنسول چیست؟

Comments are disabled.