تفاوت بازدید فیک با ارگانیک

موضوع مورد بحث امروزمان درباره تفاوت بازدید فیک با ارگانیک است. یکی از پراهمیت‌ترین موضوعات برای سایت‌های اینترنتی و خرید و فروش اینترنتی در سایت‌ها با رعایت اصول اولیه خدمات سئو  و توجه به کیفیت و کمیت محتوای تولید شده، بازدید ارگانیک سایت است. به اصطلاح می‌توان گفت شما نیازی به خرید ورودی گوگل یا آمار فیک بازدید ندارید بلکه می‌توانید با استفاده از رعایت اصول اولیه به آن چیزی که برای سایت شما نیاز است برسید. ترافیک ارگانیک گوگل اصطلاحی که بارها در این مقاله با آن مواجه خواهید شد به معنی بازدید افراد واقعی و ربات‌ها از سایت شما به واسطه سرچ از گوگل که به نوعی بیانگر کیفیت بالای سایت و محتوای تولیدی در آن است.

در این خصوص می‌توان به ترافیک فیک نیز اشاره کرد یعنی تمامی بازدید کنندگان فیک و غیرواقعی که به واسطه راه‌هایی به جز سرچ گوگل تنها برای بالا بردن آمار بازدید از سایت به صفحه شما منتقل می‌شوند. باید در نظر داشته باشید که با استفاده از برخی از بهترین روش‌های بهینه سازی می‌توانید در صدر نتایج گوگل باشید و بالاترین نرخ بازدید کنندگان ارگانیک را دریافت کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره تفاوت بازدید فیک و ارگانیک با ما همراه باشید.

بازدید گوگل چیست؟

خرید ورودی گوگل، عبارتی است که با در نظر داشتن اینکه ترافیک ورودی گوگل خریدنی نیست و به صورت ارگانیک و مبتنی بر کیفیت محتوا و نحوه بهینه سازی شدن آن به دست می‌آید در نتایج آمار و ارقام گوگل میزان سرچ بالایی را داشته است. در یک کلام می‌توان گفت ترافیک گوگل آماری است که از بازدید مخاطبان از صفحات سایت به دست می‌آید و انواع ترافیک‌ها برای صفحات شما وجود دارد که برخی از انواع آن‌ها عبارتند:

مطالعه بیشتر:   به روز رسانی محتوا چیست؟ چطور باید آن را انجام داد؟

ترافیک ارگانیک

همان بازدید کنندگانی هستند که از طریق سرچ گوگل به صفحه سایت شما راه پیدا می‌کنند. از این رو می‌توان گفت این ترافیک شامل بازدید کنندگان واقعی و ربات‌ها نیز می‌باشد.

ترافیک گوگل ادز

ترافیک پولی که نوعی از تبلیغات آنلاین است که به ازای آن پولی را به گوگل پرداخت می‌کنید و تبلیغات کلیکی سایت شما نیز در صفحات اول گوگل قرار می‌گیرد. مخاطب با هر کلیک می‌تواند به صورت مستقیم به سایت شما راه یابد و در ازاری هر کلیکی مبلغی از انچه به گوگل پرداخت کرده‌اید کم می‌شود.

بازدید گوگل یکی از پراهمیت‌ترین فاکتورهای کیفی سایت برای دارندگان سایت است از این رو این افراد به صورت روزانه باید تمامی استراتژی‌های لازم برای افزایش سطح بازدید و ترافیک سایت خود را مورد بررسی قرار دهند تا بتوانند از ترافیک‌های ارگانیک بهره‌مند شون البته در نظر داشته باشید که می‌توانند از ترافیک‌های پولی نیز استفاده کنند.

تفاوت بازدید فیک با ارگانیک

درباره تفاوت بازدید فیک و ارگانیک چه می دانید؟

ترافیک فیک یا بازدید فیک اصطلاحی که این روزها سایت‌های نوپا برای طی کردن یک شبه پله‌های ترقی به وفور با آن سروکار دارند. باید بدانید ترافیک فیک به نوعی از بازدید سایت اتلاق می‌شود که در آن انسان‌های واقعی برای ایجاد و افزایش بازدید نقشی ندارند بلکه تمامی حرکات و کلیک‌های ماوس کاربران واقعی توسط ربات‌ها و نرم افزارهای مخصوص تقلید می‌شود. به اینصورت به گونه‌ای پیش می‌رود که انگار انسان‌های و بازدید کنندگان واقعی هستند که این نرخ ترافیک را برای سایت شما رقم زده‌اند ولی در واقع ربات‌ها و نرم افزارها پشت صحنه سایت هستند.

تاریخچه ایجاد و روی آوردن به بازدید فیک برمی‌گردد به زمانی که افراد به دنبال افزایش بازدید سایت خود به عنوان ارز دنیای مجازی به سوی راهکارهای سریع السیر اما غیر اصولی روی آوردند در حالی که می‌توان با استفاده از بهترین روش‌های دیجیتال مارکتینگ مانند تبلیغات آنلاین و بازاریابی اینترنتی با یک برنامه مشخصی دست به افزایش مخاطب و بازدید برای افزایش فروش و به نام کردن برندها زد. افزایش بازدید و ترافیک سایت از این منظر اهمیت دارد که به اطلاع رسانی برندهای شما و افزایش فروش محصولات اینترنتی یا حتی ایجاد کسب و کاری از بازرایابی اینترنتی کمک خواهد کرد.

مطالعه بیشتر:   کلود فلر چیست؟مزایا و معایب استفاده از cloudflare؟

اما این روزها تشخیص ترافیک‌های جعلی به سختی و با استفاده از برخی راهکارهای مشخص امکان پذیر است. از جمله این ترفندها عبارتند از افزایش ناگهانی ترافیک سایت و استفاده از مرورگرهای یکسان توسط بازدید کنندگان هستند.

در نظر داشته باشید در صورتی که بازدید کنندگان سایت شما از افرادی با تابعیت کشورهای دیگر هستند و زبان‌های غیر معمولی دارند بهتر است به بررسی بیشتر در نرخ واقعی بازدید کنندگان بپردازید. یکی دیگر از نشانه‌های ایجاد بازدید فیک در سایت‌های اینترنتی کاهش نرخ تعامل کاربری است در صورتی که شما بازدید بالایی دارید ولی هیچ تعاملی از بازدید کنندگان خود دریافت نمی‌کنید بهتر است به بررسی ترافیک سایت خود بپردازید.

دلایل اهمیت ترافیک ارگانیک در سایت‌های اینترنتی

سایت‌های اینترنتی به دنبال افزایش ترافیک ارگانیک و بازدید کنندگان ارگانیک خود هستند از جمله دلایل اهمیت این موضوع را می‌توان به اینصورت عنوان کرد:

عملکرد بهتر در نتیجه جست و جوی کلمه کلیدی روی سایت شما به افزایش ترافیک ارگانیک بستگی دارد. باید بدانید که افزایش بازدید کنندگان واقعی در سایت شما باعث افزایش اعتبار دامنه وبسایت خواهد شد. اگر به دنبال افزایش فروش و اطلاع رسانی بیشتر درباره برند خود هستید می‌توانید از سایت‌هایی با بیشترین نرخ ترافیک ارگانیک استفاده کنید.

تفاوت بازدید فیک با ارگانیک

اگر بخواهید مزایا و دلایل اهمیت ترافیک‌های ارگانیک را در یک لیست مرتب کنید می‌توان گفت:

  • افزایش اعتبار برند خود و اطلاع رسانی بیشتر برای آن
  • افزایش فروش محصولات موجود در سایت با مخاطب گیری ارگانیک
  • کاهش هزینه‌های برای افزایش تعداد بازدید کنندگان با استفاده از ترفندهای دیجیتال مارکترها
  • سرمایه گذاری بر روی کلمات کلیدی دارای رقابت در حوزه تخصصی تولید محتوای سایت
مطالعه بیشتر:   هدینگ گذاری محتوا

راه‌های جلوگیری از ایجاد ترافیک فیک

اگر به دنبال فرار از ترافیک‌های جعلی هستید بهتر است سایت خود را به ابزارهای مناسبی مانند سرچ کنسول متصل کنید از این رو می‌توانید تحلیل دقیقی از سایت خود و تمامی خطاها و نقاط ضعف و قوت سایت خود داشته باشید. یکی دیگر از ابزارهایی که می‌توانید برای تشخیص ترافیک فیک سایت خود را به آن متصل کنید، گوگل آنالیتیکس است که به راحتی می‌تواند با تشخصی IPهای فیک آن‌ها را مسدود کنید.

برای ایجاد ترافیک بیشتر و همچنین دوری از ترافیک‌های فیک همچنین می‌توانید از ترافیک‌های پولی استفاده کنید.

خلاصه مطلب

در این مقاله به بررسی تمامی جنبه‌های تفاوت خرید بازدید فیک و ارگانیک پرداختیم. بهتر است بدانید بازدید ارگانیک همان ترافیکی است که به واسطه افراد حقیقی و کلیک و بازدید آن‌ها از سایت ایجاد می‌شود ولی ترافیک فیک به تقلید از رفتار و کلیک کاربران واقعی توسط ربات‌ها و نرم افزارهای مخصوص ایجاد می‌شود. راه‌های بسیاری برای افزایش ترافیک وجود دارد که با استفاده از هر یک از آن‌ها می‌توان به نحوی از ترافیک جعلی جلوگیری کرد. استفاده از بهترین روش‌های بازاریابی اینترنتی برای افزایش نرخ کلیک بسیار کاربردی است. همچنین برای شناسایی و شناخت ترافیک جعلی می‌توانید سایت خود را به ابزارهای گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس استفاده کرد. درصورتی وجود هرگونه ابهام با ما در ارتباط باشید. با سپاس از همراهی شما.

Comments are disabled.