راه اندازی کمپین گوگل ادز

آیا تا به حال چیزی درباره راه اندازی کمپین گوگل ادز یا تبلیغات در گوگل ادوردز شنیده اید؟  لازم به ذکر است که  این روز ها کسب و کار ها شکل تازه ای به خود گرفته اند و معمولا افراد به دنبال بالا بردن بازدید سایت خود هستند. باید خدمتتان عرض کنیم که یکی از موثر ترین راه ها برای افزایش بازدید سایت ها علاوه بر خدمات سئو، استفاده از گوگل ادز است.

قطعا می دانید که گوگل محبوب ترین و پر بازدید ترین وب سایت در دنیا است و تبلیغ در آن یک راه عالی برای افزایش ترافیک سایت شما است اما باید به این نکته اشاره کنیم که همان گونه که می دانید با وجود تحریم ها و محدودیت هایی که وجود دارد خود شما باید تبلیغات خود را در گوگل فعال کنید و آن را مدیریت کنید.  شاید با خود بپرسید که گوگل ادز چیست و چه کاری انجام می دهد، برای کسب اطلاعات بیش تر بخش بعد را از دست ندهید.

گوگل ادز چیست؟

قبل از این که با نحوه تبلیغات در گوگل ادز چگونه است ابتدا باید با تبلیغات در گوگل آشنا شوید. گوگل ادز برنامه ای برای انجام تبلیغات است که به کمک آن می توان کمپین های تبلیغاتی بنری، کلیکی و ویدئویی را وب سایت پربازدید گوگل راه اندازی کرد. شایان به ذکر است که اگر گوگل ادز را راه اندازی کنید و تمام قوانین مرتبط با آن را رفتین کنید قطعا در صدر نتایج موتور های جست و جوی گوگل قرار می گیرید.

مطالعه بیشتر:   پرسونای مخاطب در سئو چیست؟ چگونه باید آن را طراحی کرد؟

زمانی که کلمه یا عبارت خاصی را در گوگل سرچ می کنید در صفحه های نتیجه سایت ها با توجه به معیار های مختلفی مثل Optimization score  نمایش داده می شوند. در این میان تعدادی سایت روی صفحه نمایش داده می شوند که کنار این سایت ها کلمه هایی مثل Ad  یا sponsored  نوشته شده است و این سایت ها به وسیله ی تبلیغات گوگل نشان داده می شوند.

راه اندازی کمپین گوگل ادز

نحوه تبلیغ در گوگل ادورز چگونه است؟

نحوه تبلیغ در گوگل ادز به این شکل است که باید خودتان تبلیغات در گوگل را مدیریت کنید؛ اگر اکانت گوگل ادز دارید می توانید آن را به شکل ارزی شارژ کنید یا این که این کار را به یک تیم حرفه ای متخصص این کار بسپارید. علاوه بر این ها باید اضافه کنیم که برای راه اندازی کمپین گوگل ادز باید حواستان به کلمات کلیدی باشد و آن ها را انتخاب کنید.  یعنی شما باید کلماتی که کاربران جست و جو می کنند را پیدا کنید . شما در این بین نیز می توانید کلمات منفی را پیدا کنید ( کلمات منفی یعنی کلماتی که اگر کاربر آن ها را جست و جو کند تبلیغ شما به او نشان داده نمی شود)

 راه اندازی کمپین گوگل ادز شامل چه بخش هایی است؟

لازم است بدانید که بعد از انتخاب کلمات کلیدی باید نوعی کمپین مناسب انتخاب کنید؛ گزینه های متفاوتی در این زمینه وجود دارد که شما باید مناسب ترین و ایده آل ترین را انتخاب کنید. در ادامه ی این مطلب به سراغ گزینه های مختلف می رویم.

  1. تبلیغات جست و جو گوگل

باید خدمتتان عرض کنیم که در هر صفحه از نتایج گوگل چند جایگاه مخصوص آگهی هایی که به شکل متن هستند در نظر گرفته شده است چنان چه کمپین گوگل ادز را راه اندازی کنید می توانید از این جایگاه ها استفاده کنید.  دقت کنید که با انتخاب این گزینه تبلیغ شما در لینک های اول نتایج گوگل نشان داده می شود.

  1. تبلیغات دیسپلی در گوگل

جالب است بدانید که با استفاده از گوگل ادز تبلیغ مورد نظر شما در اسلایدر محصول های صفحه نتایج نمایان می شود و آن وقت کاربران می توانند روی تبلیغ شما کلیک کنند و از سایت شما بازدید کنند و از محصولات شما خریداری کنند. متاسفانه به خاطر تحریم های موجود تبلیغات shoping  در دسترس ما نیست و تبلیغات آن نیز با وی پی ان های ایرانی ممکن نیست. زمانی که از این تبلیغات گوگل ادز استفاده می کنید در یکی از سایت های تایید شده ی گوگل  به شکل بنر نمایش داده می شود. قابل ذکر است که به تمام این اپلیکیشن ها، سایت ها شبکه نمایش گوگل گفته می شود.

  1. تبلیغ گوگل ادز از طریق اپلیکیشن

یکی از مزیت های این کار این است که نصب اپلیکیشن به شما این امکان را می دهد تا از طریق دیگری اپلیکیشن خود را به کاربران معرفی کنید. تبلیغات برنامه ها در برنامه های نصب اپلیکیشن مثل گوگل پلی و غیره نمایش داده می شود.

مطالعه بیشتر:   با بهترین سئوکار حرفه ای خانم آشنا شوید

راه اندازی کمپین گوگل ادز

  1. تبلیغ گوگل ادز از طریق تبلیغات ویدیویی

اگر این نوع تبلیغات را انتخاب کنید ویدئو تبلیغاتی شما در یوتیوب و سایت ها و اپلیکیشن ها نمایش داده می شود . قطعا می دانید که یوتیوب بیش از ۱ میلیارد کاربر دارد و به جرات می توان گفت که بهترین مکان برای دیده شدن تبلیغ شما است.

چرا باید از تبلیغات گوگل ادز استفاده کنیم؟

اگر شما نیز از خود می پرسید که چرا باید از تبلیغات گوگل استفاده کنید باید خدمتتان عرض کنیم که همان گونه که بیش تر خدمتتان عرض کردیم گوگل یک وبسایت بسیار محبوب در جهان است و شما با تبلیغ در آن می توانید تبلیغ خود را به افراد زیادی نشان دهید. علاوه بر این ها باید اضافه کنیم که گوگل ادز قابلیت اندازه گیری اثر بخشی تبلیغات را دارد و شما به راحتی می توانید بررسی کنید که این تبلیغات چه قدر به نفعتان بوده است. از دیگر مزایای استفاده از تبلیغ گوگل ادز می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • تبلیغات در گوگل ادز خیلی آسان تر از سئو است.
  • اثر بخشی تبلیغ در گوگل ادز خیلی سریع تر است.
  • شما می توانید بودجه تبلیغات را در هر موقع که می خواهید تغییر دهید.
  • گوگل ادز به شما گزارش می دهد و اطلاعات مورد نیازتان را با شما به اشتراک می گذارد تا بتوانید آن ها را تجزیه و تحلیل کنید.

Comments are disabled.