۱۰شاخص کلیدی عملکرد در سئو

MohtavaMoon

درخواست مشاوره

به مشاوره با کارشناس دیجیتال مارکتینگ نیاز دارید؟

امروز قرار است که به طور کامل درباره ی شاخص کلیدی عملکرد در سئو با یک دیگر صحبت کنیم و سپس به سراغ  ۱۰ شاخص کلیدی عملکرد در سئو برویم؛ چنان چه مایل هستید بیش تر در این باره بدانید ما را در طی این مقاله همراهی کنید. شاید در لحظه ی اول گمان کنید که این شاخص چیز پیچیده و عجیب غریبی است در صورتی که این گونه نیست.  باید خدمتتان عرض کنیم که این شاخص ها معیار هایی هستند که می توانید با کمک آن ها بررسی کنید آیا تا به امروز به آن هدفی که داشته اید رسیده اید؟ آیا استراتژی هایی که برای سئو استفاده کرده اید توانسته برای شما مفید باشد یا خیر؟  البته اگر از خدمات سئو شرکت های ارائه دهنده استفاده می کنید آنها این شاخص ها را برای وبسایت شما بررسی و پیاده سازی می کنند. افراد زیادی برای کسب و کار خود تلاش می کنند برای مثال برای سایت خود تبلیغ می کنند،  از آگهی رپورتاژ استفاده می کنند ، کمپین راه اندازی می کنند و خیلی کار های دیگر انجام می دهند اما بعد از مدتی با خود فکر می کنند که آیا این کار ها مفید بوده اند یا خیر . اگر شما نیز مایل هستید بدانید سایتتان در چه وضعیتی است با ما همراه باشید.

مطالعه بیشتر:   کیورد ریسرچ چیست
شاخص های برتر کدام اند

شاخص های برتر کدام اند ؟

در این بخش محتوامون قرار است شاخص های کلیدی سئو را خدمت شما معرفی می کند.

1. شاخص impression/ click

1. شاخص impression/ click

شما با کمک این شاخص می توانید تعداد کلیک ها و بازدید های سایت را در هر هفته و یا هر ماه چک و بررسی کنید.  علاوه بر این مطلب هایی که صفحه های مهم به حساب می آیند و به گونه ای تارگت پروژه شناخته می شوند را بهبود ببخشید.

2. شاخص CTR

2. شاخص CTR

این شاخص یکی از ۱۰ شاخص کلیدی عملکرد در سئو ست . چنان چه بتوانید عنوان های مطالب خود را بالا ببرید قطعا می توانید مقدار کلیک و ورودی سایت را نیز بهتر کنید و به نتیجه ی بهتر برسید.

3. شاخص bounce & exit page

3. شاخص bounce & exit page

قبل از هر چیزی باید به این نکته اشاره کنیم که اگر مایل هستید که رتبه ی سایت خود را ارتقا دهید و جز اولین پیشنهادات گوگل قرار بگیرید باید تلاش کنید تا کاربر زمان بیش تری را در سایت شما بماند حال می خواهید مطلب مفید تولید کنید، از تصاویر با کیفیت و مرتبط با موضوع استفاده کنید و یا این که حتی ویدئو برای سایت خود بسازید تا کاربر بیش تر در سایت بماند و آن وقت با کمک این شاخص مقدار ماندن کاربر در سایت را بررسی کنید و چک کنید که کدام صفحات نرخ خروجی بالاتری دارند و فورا به فکر بهبود آن بخش باشید و آن را تقویت کنید.

4. شاخص Speed

4. شاخص Speed

به جرات می توان گفت که سرعت سایت یکی از  مهم ترین موارد در ساختن یک سایت خوب است؛ گاهی اوقات چند ثانیه تاخیر موجب می شود تا کاربر خسته شود و سایت شما را ترک کند و این قطعا به ضرر سایت شما تمام می شود. ممکن است که آن کاربر بعد از بازدید سایت زمان زیادی را در سایت می ماند و گوگل این را یک پوئن مثبت برای شما حساب می کرد و یا این که کاربر از شما خرید می کرد و یا این که از شما خدمات می گرفت پس حتما حواستان به این گزینه باشد و اگر مشکلی در این باره داشتید آن را حل کنید.

مطالعه بیشتر:   بانس ریت چیست و روش های کاهش آن

جهت کسب اطلاعات بیشتر از موضوع سئو سالن زیبایی می‌توانید روی لینک کلیک کنید.

4. شاخص Speed

5. شاخص UI/ UX Landing

این گونه شما می توانید به راحتی به کاربر اجازه دهید که بتواند با موبایل خود با سایت کار کند و در واقع تجربه ی کاربر را بهتر می کنید و این خیلی نکته ی مهمی است و حتما باید در اولویت قرار بگیرد و با دقت و وسواس زیادی پیگیری شود.

6. شاخص Brande Traffic

6. شاخص Brande Traffic

این گونه شما می توانید به راحتی به کاربر اجازه دهید که بتواند با موبایل خود با سایت کار کند و در واقع تجربه ی کاربر را بهتر می کنید و این خیلی نکته ی مهمی است و حتما باید در اولویت قرار بگیرد و با دقت و وسواس زیادی پیگیری شود.

7. شاخص Back link

7. شاخص Back link

یکی از مهم ترین مواردی که یک سایت را بالا می برد و جز سئو خارجی محسوب می شود بک لینک است؛ دریافت بک لینک با کیفیت که مقداری دامنه به سایت لینک داده اند را بررسی کنید و در صورتی که در این بخش ضعیف هستید حتما آن را تقویت کنید.

8. شاخص کیورد

8. شاخص کیورد

یکی از مهم ترین کار هایی که در خدمات سئو انجام می شود Keyword Rank است. کلمات کلیدی از مهم ترین مواردی هستند ‌که می توانند یک سایت را بالا بیاورند پس حتما باید جایگاه کلمات کلیدی را بررسی کنید و میزان رشد و یا حتی افت آن را اندازه گیری کنید زیرا این گزینه خیلی بر روی کار شما اثر می گذارد.

مطالعه بیشتر:   مدیریت کسب و کار

9. شاخص Rol

9. شاخص Rol

این شاخص یکی از ۱۰ شاخص کلیدی عملکرد در سئو ست با این شاخص نیز متوجه می شوید که در ابتدای کار میزان بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته اید چه قدر بوده است و حالا چه قدر هزینه کرده اید و ار همه مهم تر چه قدر سود کرده اید.

10. شاخص coverage Issue

10. شاخص coverage Issue

این شاخص نیز یکی از ۱۰ شاخص کلیدی عملکرد در سئو ست شما می توانید مشکلات سایت را به طور ماهانه بررسی کنید و آن ها را حل کنید تا کاربران در زمان مراجعه به سایت شما با مشکلی مواجه نشوند.

Comments are disabled.