۶ نکته مهم سئو تصاویر

MohtavaMoon

درخواست مشاوره

به مشاوره با کارشناس دیجیتال مارکتینگ نیاز دارید؟

آیا تا به حال نام سئو تصاویر به گوشتان خورده است؟ اگر بخواهیم به زبان ساده بگوییم، سئو تصویر به این معنا است که تمام محتوای تصویری موجود در سایت شما برای کاربران و همچنین موتورهای جستجوگر، بهینه‌سازی شوند که این کار جز خدمات سئو می‌باشد. برای اینکه راحت‌تر متوجه شوید، بهتر است به آخرین تصویری که در سایت خودتان بارگذاری کرده‌اید فکر کنید. به احتمال 90 درصد آن را از یک سایت دیگر دانلود و آپلود کرده‌اید. برای اینکه بتوانید به حداکثر سرعت در لود تصاویر دست پیدا کنید، در ابتدای امر باید به سئو آن‌ها توجه لازم را داشته باشید. در این مطلب به بررسی 6 نکته مهم سئو تصاویر خواهیم پرداخت؛ پس تا انتهای مطلب دنبال‌کننده ما باشید.

آیا با نکات مهم سئو تصاویر آشنایی دارید؟

آیا با نکات مهم سئو تصاویر آشنایی دارید؟

برای اینکه سئو و بهینه‌سازی سایت خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید، نیاز است تا توجه خود را به یک سری از نکات معطوف کنید. دنیای نکات سئو تصویر بسیار گسترده است و با ده مقاله نیز شاید نتوان آن را به اتمام رساند؛ از این رو اگر می‌خواهید در مدت‌زمان اندک، بهترین و اصولی‌ترین نکات را یاد بگیرید در ادامه این مقاله محتوامون را همراهی کنید.

مطالعه بیشتر:   مهاجرت با سئو
اولین نکته‌ای که قصد داریم با شما به اشتراک بگذاریم این است که برای تصاویر خود از فرمت صحیح و مناسب بهره ببرید. البته قبل از پیدا کردن فرمت‌ها باید به این نتیجه دست پیدا کنید که کدام یک از فرمت‌ها می‌توانند برای شما مفید و مناسب باشند. در یک نگاه کلی لیستی از فرمت‌ها را معرفی کرده‌ایم: • فرمت PNG: عکس‌هایی که فرمت PNG را به خود اختصاص داده‌اند، از کیفیت بالایی برخوردار هستند؛ اما در مقابل سایزهای بسیار بزرگی را نیز دارند. • فرمت JPEG: زمانی که فرمت JPEG را انتخاب می‌کنید، ممکن است اندکی شاهد کاهش کیفیت تصاویر باشید؛ ولی با این وجود می‌توان کیفیت هر کدام از تصاویر را تنظیم کرد. این کار باعث می‌شود تا بتوانید بین سایز و کیفیت تعادل لازم را برقرار کنید. • فرمت WEBp: فرمت دیگر WEBp است. شما با کمک این فرمت قادر خواهید بود عکس را تا جایی که امکان‌پذیر است، فشرده کنید. از WEBp می‌توانیم به عنوان تنها فرمتی یاد کنیم که هم در کروم و هم در فایر فاکس قابل‌پشتیبانی است. برای اینکه سئو تصاویر شما به خوبی انجام شود، به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر عکس‌ها که توسط خودتان عکاسی شده‌اند و سایز بزرگی دارند را با فرمت JPEG و عکس‌هایی که معمولی هستند و برای روزمره استفاده می‌شوند را با فرمت PNG بارگذاری کنید.

اولین نکته: برای تصاویر خود فرمت صحیحی را انتخاب کنید

اولین نکته‌ای که قصد داریم با شما به اشتراک بگذاریم این است که برای تصاویر خود از فرمت صحیح و مناسب بهره ببرید. البته قبل از پیدا کردن فرمت‌ها باید به این نتیجه دست پیدا کنید که کدام یک از فرمت‌ها می‌توانند برای شما مفید و مناسب باشند. در یک نگاه کلی لیستی از فرمت‌ها را معرفی کرده‌ایم:

  • فرمت PNG: عکس‌هایی که فرمت PNG را به خود اختصاص داده‌اند، از کیفیت بالایی برخوردار هستند؛ اما در مقابل سایزهای بسیار بزرگی را نیز دارند.
  • فرمت JPEG: زمانی که فرمت JPEG را انتخاب می‌کنید، ممکن است اندکی شاهد کاهش کیفیت تصاویر باشید؛ ولی با این وجود می‌توان کیفیت هر کدام از تصاویر را تنظیم کرد. این کار باعث می‌شود تا بتوانید بین سایز و کیفیت تعادل لازم را برقرار کنید.
  • فرمت WEBp: فرمت دیگر WEBp است. شما با کمک این فرمت قادر خواهید بود عکس را تا جایی که امکان‌پذیر است، فشرده کنید. از WEBp می‌توانیم به عنوان تنها فرمتی یاد کنیم که هم در کروم و هم در فایر فاکس قابل‌پشتیبانی است.

برای اینکه سئو تصاویر شما به خوبی انجام شود، به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر عکس‌ها که توسط خودتان عکاسی شده‌اند و سایز بزرگی دارند را با فرمت JPEG و عکس‌هایی که معمولی هستند و برای روزمره استفاده می‌شوند را با فرمت PNG بارگذاری کنید.

نکته دوم: فشرده‌سازی تصاویر را از یاد نبرید

نکته دوم: فشرده‌سازی تصاویر را از یاد نبرید

بر اساس آماری که دریافت شده است، 21 درصد از وزن کل یک صفحه را تصاویر تشکیل می‌دهند؛ به همین علت به این موضوع تاکید شده پیش از اینکه تصاویر را در سایت خود بارگذاری کنید، حتما سایز آن‌ها را کاهش دهید. برای کاهش دادن تصاویر می‌توانید از برنامه فتوشاپ استفاده کنید. استفاده از سایت‌های مخصوص و انواع افزونه‌های وردپرس نیز پیشنهاد می‌شود.

مطالعه بیشتر:   کیورد ریسرچ چیست
نکته سوم: تا جایی که می‌توانید از تصاویر یونیک استفاده کنید

نکته سوم: تا جایی که می‌توانید از تصاویر یونیک استفاده کنید

یکی دیگر از نکات مهم برای سئو تصاویر، استفاده از عکس‌های یونیک است. در واقع می‌توانیم اینطور بیان کنیم تصاویر نقش بسیار مهمی را در وب‌سایت‌های شما ایفا می‌کنند؛ به همین دلیل اگر تصاویر انتخابی تکراری و یا استاک باشند، در آن صورت مطالبی که در سایت منتشر کرده‌اید بسیار غیراصیل به نظر خواهند آمد. این دسته از سایت‌ها چندان ماندگار نیستند و رشد چندان جالبی را نیز از آن‌ها شاهد نخواهید بود.

نکته چهارم برای سئو تصاویر: رعایت حق کپی رایت را فراموش نکنید

نکته چهارم برای سئو تصاویر: رعایت حق کپی رایت را فراموش نکنید

طراحی زیبا و مخاطب‌پسند در کنار سهولت در دسترسی معنا پیدا خواهد کرد. سایت شما علاوه بر ظاهر زیبا نیازمند دسترسی آسان است؛ پس ساده‌سازی را باید در اولویت کارهای خودتان قرار دهید. زمانی که کاربر دسترسی آسانی را به صفحات نداشته باشد، در آن صورت تجربه چندان جالبی را نخواهد داشت. پس بر روی ساده‌سازی المان‌های سایت خود کار کنید.

نکته پنجم: Alt تصاویر را مناسب انتخاب کنید

نکته پنجم: Alt تصاویر را مناسب انتخاب کنید

Alt Text زمانی به کار می‌آید که موتورهای جستجوگر به دلایلی نتوانند تصاویر سایت شما را لود کنند و به جای نمایش دادن تصاویر، متن را به تصویر می‌کشند. اسمی که برای تصویر خود انتخاب می‌کنید، باید کاملا متناسب با موضوع مقاله‌تان باشد. اگر به متن جایگزین تصویر خود دقت کنید، در آن صورت می‌توانید سئو خارجی سایت خودتان را نیز بهبود ببخشید. همچنین به بهبود رتبه سایت شما در موتورهای جستجوگر نیز نیز کمک بزرگی را خواهد کرد.

نکته ششم و پایانی درباره سئو تصاویر: بهینه‌سازی برای موبایل را انجام دهید

به آخرین نکته در سئو تصاویر می‌رسیم. کار کردن بر روی سئو موبایل از اهمیت بالایی برخوردار است. در صورتی که این نکته را از یاد ببرید، میزان بانس ریت شما بالا و در کنار آن نرخ تبدیل پایین خواهد بود. حالا اگر بر روی سئو موبایل نیز تمرکز لازم را بگذارید، می‌توانید به رتبه‌بندی بالاتر و در کنار آن به تعامل کاربری بیشتر دست پیدا کنید. تصاویر باید از ویژگی واکنش‌گرا برخوردار باشند و بتوان آن‌ها را تنظیم کرد. این بدان معنا است که شما با کمک ویژگی قابل‌تنظیم بودن می‌توانید تصاویر را برای انواع دستگاه‌ها همچون دسکتاپ، موبایل یا تبلت سفارشی‌سازی کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از موضوع متا تگ های مهم سئو می‌توانید روی لینک کلیک کنید.

سئو سایت فروشگاهی

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم به ارائه 6 نکته مهم درباره سئو تصاویر بپردازیم. هر کدام از این نکات از اهمیت بالایی برخوردار هستند و عدم توجه به آن‌ها می‌تواند باعث کاهش رتبه سایت در موتورهای جستجوگر شود؛ پس با توجه به این نکات سایت خود را به نقطه‌ای نزدیک کنید که دارای مخاطبان و نرخ تعامل بیشتر است.

Comments are disabled.