چگونه صفحات ایندکس شده را پاک کنیم 

 

چگونه صفحات ایندکس شده را پاک کنیم 

 بسیاری از وبمستران  تازه کار که به فعالیت‌های تخصصی سئو سایت آشنایی ندارند باعث ایجاد اختلال های جدید در وب سایت خود می شوند که نتایج زیانبار را به دنبال می‌آورد یکی از فعالیت‌های تخصصی که سئو کارهای مختلفی از آن ضربه  خورده آمد حذف صفحات ایندکس شده در گوگل می باشد. سوالی که ممکن است برای شما مطرح شود این است که صفحات ایندکس شده چه صفحاتی می باشند؟

منظور از صفحات ایندکس شده صفحه ای است که توسط ربات ها بررسی شده و در نتایج جستجو نمایش داده می شود. بعد از جستجوی زیادی که انجام دادیم دریافتیم که که منبع آموزش مناسبی برای حذف صفحات ایندکس شده  وجود ندارد در ادامه مقاله در مورد این موضوع صحبت می کنیم. با ما همراه باشید.

 چرا باید صفحات ایندکس شده در گوگل را حذف کنیم؟

 در قدم اول این موضوع را مورد بررسی قرار می دهیم که دلیل حذف صفحات ایندکس شده در گوگل چه میباشد؟ این نکته قابل توجه  را بیان میکنیم ایندکس شدن صفحات نامربوط برخی از قالب وردپرس در ابتدای نصب بر روی وبسایت را در اختیار وبمستر قرار می‌دهند این صفحات نمونه با محتوای از پیش تعیین شده در اختیار صاحب سایت قرار می‌گیرند.

همینطور صفحات ایندکس شده این امکان را به وبمستران می‌دهد تا بتوانند صفحه را ویرایش نمایند و صفحات خصوص سازی شده را درست کنند. در بعضی مواقع وبمستران فراموش می‌کنند که قبل از ایندکس کردن سایت باید صفحات را از سایت حذف نمایند.

 ایندکس شدن صفحات بی محتوا، یک تیم فوتبال از میانگین قدرت همه اعضای آن تعیین می‌شود لذا اگر ۱۰ نفر حرفه‌ای در زمین برای تیم فوتبال مورد نظر بازی کنند اما یکی از آنها مثل دروازه بان، هافبک و… عملکرد ضعیف داشته باشند  عملکرد ضعیف آنها روی کل تیم تاثیر می گذارد. فضای وب سایت هم چیزی شبیه همین فضای فوتبال است. ممکن است  صفحه ی شما  پر از محتوا و کیفیت داشته باشید ما تعداد محدود سفارش بی کیفیت در کنار آنها وجود داشته باشد که محتوای نامناسبی دارند این صفحاتی که به آن ها  زامبی پیج می گویند می توانند قدرت کل وب‌سایت شما را پایین بیاورند. به طور کلی اگر وب سایت شما محتوایی باشد که محتوای آنها کمتر از ۳۰۰ کلمه باشد یا محتوای کپی داشته باشند صفحاتی هستند که قدرت وب سایت شما را به شدت کاهش می دهند. ایندکس شدن صفحات بی محتوا می تواند کیفیت وب سایت شما را افزایش دهد.

مطالعه بیشتر:   تاثیر افزونه کش مرورگر در سئو

چگونه صفحات ایندکس شده را پاک کنیم 

 حذف صفحه سایت از گوگل، آخرین دلیلی که باعث می شود برای حذف صفحات ایندکس شده در گوگل اقدام کنیم. این است که قصد حذف کردن یک صفحه وب سایت خود را داشته باشید یعنی حذف به صورتی که در گوگل مشاهده می‌شود و در وبسایت هم می توانید آن را ببینید مثل همان حذف کردن صفحات مربوط به قالب یا حذف صفحات غیرقابل استفاده می باشد. مثلاً صفحه ی محصولی که دیگر قصد فروش آن را ندارید را ایندکس می کنید.

صفحات دارای محتوای قدیمی، وقتی شما  قالب آماده برای سایت خود تهیه می کنید ممکن است دارای صفحات آماده باشد که شما فراموش کردید سایت خود این محتوا را حذف نمایید که معمولاً به زبان فارسی می باشند و دارای محتوای نامربوط با وبسایت شما  هستند. این صفحات  در کنار صفحات ارزشمند سایت شما در گوگل قرار می گیرند و ارزش و اعتبار صفحات دیگر را پایین می آورند. برای جلوگیری از کاهش اعتبار صفحات و رتبه سئوی خود باید چنین صفحات نامربوط و قدیمی را حذف کنید.

صفحات دارای اطلاعات خصوصی خود حاوی اطلاعات محرمانه درباره سایت هستند که اهمیت زیادی دارند. باید این صفحات را از ایندکس گوگل خارج کنیم در غیر این صورت افراد عادی نیز در نتایج گوگل می‌توانند صفحات و اطلاعات خصوصی را ببینند.

حذف محتوای سایت قبلی،  ممکن است شما بعد از مدتی تصمیم بگیرید که نوع خدمت سایت خود را تغییر دهید شما باید محتوای سایت قبلی خود را از گوگل خارج کنید در صورتی که سایت خود را تغییر داده باشید اما همزمان محتوای قبلی هم در سایت شما در گوگل وجود داشته باشند تجربه کاربری و رتبه سئو وب سایت شما را به شدت کاهش می دهد. شما باید با توجه به خدماتی که در سایت خود ارائه میدهید محتوای جدید خود را به آن اضافه کنید و محتوای قدیمی را حذف نمایید.

مطالعه بیشتر:   محتوای تولید شده توسط کاربر ( UGC ) چیست ؟

 زمانیکه محصولی را دیگر ارائه نمی دهید یا زمان فروش آن به اتمام رسیده است باید آن را حذف کنید.

 چگونه مطالب ایندکس اول در سایت گوگل را بازیابی نماییم؟

 ممکن است شما بخواهید بررسی کنید که کدام صفحات در وب سایت شما ایندکس شده آمد  در این صورت می توانید با وارد کردن عبارت زیر در باکس جستجوی گوگل تمامی صفحات وب سایت خود را مشاهده نمایید

site.www. آدرس وب سایت

چگونه صفحات ایندکس شده را پاک کنیم 

حذف صفحات ایندکس شده در گوگل 

برای حذف صفحات ایندکس شده در گوگل روش های زیر را طی کنید:

  1. برای حذف صفحات ایندکس شده مورد نظر یکی از راه های حذف  این است که آن ها را از سایت حذف کنید. البته دقت کنید که اگر این حذف همیشگی هست بهتر است ریدایرکت ۳۰۱ را به صفحه دیگر تنظیم کنید که دائماً کاربر با خطای ۴۰۴ مواجه نشود زیرا پس از حذف صفحه امکان بازگشت دوباره بر لینک در نتایج گوگل ممکن است قرار بگیرد و مواجهه با ارور ۴۰۴  بلافاصله باعث افزایش نرخ پرش می شود و در نهایت به سایت شما ضربه سنگینی وارد می کند.
  2.  روش دوم جهت حذف صفحه از نتایج گوگل این است که یک رمز عبور یا حریم خصوصی بر روی آن قرار دهید صفحه شما خصوصی سازی می شود در نتیجه موتورهای جستجوی گوگل نمی توانند صفحات را ایندکس نمایند. برای انجام این کار در سیستم مدیریت محتوای وردپرس می توانید طریق پنجره پیشخوان خدمت، صفحه مورد نظر خود را باز کنید و از باکس سمت چپ صفحه کمک بگیرید. بخش قابلیت مشاهده را ویرایش نمایید و رمز عبور برای وب سایت خود تعیین کنید
  3. حذف صفحه از سرچ کنسول گوگل، آخرین و بهترین روش برای حذف صفحات ایندکس شده مورد نظر از طریق سرچ کنسول گوگل می باشد برای انجام این کار ابتدا وارد سرچ کنسول شوید و سپس از منوی Removals
  4. را انتخاب کنید سپس روی  دکمه ی NEWREQUEST را کلیک کنید سپس آدرس URL مورد نظر را به صورت دقیق در کادر Enter URL  وارد کنید. در نهایت دکمه ی NEXT را کلیک کنید. پس از این کادر Remove URL نمایان می شود که برای اطمینان حاصل از تصمیم شما برای حذف می باشد. که لینک انتخابی به مدت شش ماه پاک می شود.
مطالعه بیشتر:   بوت استرپ چیست؟! معرفی کامل بوت استرپ

Comments are disabled.