متن جایگزین تصویر

متن جایگزین تصویر

متن alt  تصاویر یکی از ده ها فاکتور سئویی است که می تواند باعث بهینه سازی سایت شود. همینطور این موضوع یکی از فاکتورهای تاثیر گذار در سئو محتوا است. امروزه موتورهای جستجو کنار نتایج متنی در صفحات نتایج جستجو تصاویر را نیز به نمایش می گذارند. همچنین استفاده از متن جایگزین برای تصاویر شانس افزایش رتبه سایت در جستجوهای تصویری را افزایش خواهد داد. در ادامه می‌خواهیم درباره همه چیز پیرامون متن جایگزین عکس آشنا شویم پس با ما همراه باشید.

متن آلت یا متن جایگزین تصویر چیست؟!

تصاویر در سطح وب اهمیت زیادی دارند و عملا آن را در همه سایت ها می بینید و نحوه به نمایش گذاشتن این کد ها به روش زیر است:

img src=”image.jpg” >

alt=”example”> title=”example”

این یک تگ اچ تی ام ال است و وب سایت به کمک این تگ هر تصویر را از منابع اطلاعاتی خودش به کاربر نمایش می دهد. در کد بالا ویژگی alt  را می بینید در واقع این ویژگی متن جایگزین تصویر هر عکس در سطح وب می باشد که در آن یک متن قرار می گیرد. از لحاظ اصولی این متن یک توضیح توصیفی در مورد عکس است.

کاربرد تگ alt

اضافه کردن تگ alt  به تصویر ۴ هدف دارد:

هدف اول: کمک به افراد نابینا، در واقع افرادی که نابینا هستند می توانند با کمک ابزارهای صوتی به وب متصل شده و متن هر صفحه را به صورت صوتی بشنوند. در ادامه زمانی که این ابزارها به تصویر می رسند متن تصویر را به صورت صوتی برای فرد پخش شده تا او بتواند موضوع عکس را متوجه شود.

مطالعه بیشتر:   Beacon  چیست؟

هدف دوم: کمک به کاربر، درواقع زمانی که افراد وارد سایت شدند و به هر دلیلی نتوانند عکس را مشاهده کنند یا به دلیل ضعیف بودن اینترنت نتوانند عکس ها را مشاهده کنند به جای هرعکس می‌توانند متن جایگزین آن را ببینند.

هدف سوم: به کمک ربات های گوگل در شناخت تصاویر و موضوع آن است. احتمالا بارها شده کلمه ای را در گوگل جست و جو کرده و در بخش تصاویر گوگل مشغول مشاهده عکس های مرتبط به کلمه می شوید. در واقع یکی از راه ها برای شناخت موضوع عکس توسط ربات ها نمایش نتایج جست و جو تصویر است.

هدف چهارم: استفاده از متن جایگزین برای بهینه سازی محتوا است. نوشتن یک متن جایگزین بهینه شده کمک زیادی به سئو شدن محتوا می کند.

متن جایگزین تصویر

نکات مهم در نوشتن متن جایگزین عکس

برای جایگزین کردن متن به جای عکس باید نکات مهمی رعایت شود:

  • متن جایگزین باید یک متن مرتبط با موضوع عکس و توصیف کننده آن باشد.
  • نهایتا متن انتخابی باید ۱۲۵ کاراکتر باشد و به جای متن چند کلمه ای بی معنا یک توضیح کوتاه در آن قرار دهید.
  • نیاز نیست برای توصیف متن از کلمه هایی مثل عکسی از….. استفاده کنید.
  • به هیچ عنوان نباید متن جایگزین تصاویر یک صفحه با دیگری تکراری شود.

چگونه متن جایگزین تصویر را سئو کنیم؟

در فرآیند خدمات سئو برای اینکه محتوا تصاویر را سئو کنیم کمی از گفته های گوگل فاصله گرفته و نسبتا سئو کلاه خاکستری را در آن اجرا کنیم. جهت سئو کردن تصاویر با توجه به موضوع و جایگزین کردن متن باید این نکات را رعایت کنید:

  • گاهی در متن جایگزین تصویر از کلمه کلیدی مقاله استفاده کنید.
  • علاوه بر کلمه کلیدی از کلمات مرتبط هم کمک بگیرید.
  • به هیچ عنوان چند کلمه کلیدی را پشت هم در متن جایگزین قرار ندهید.
  • ترجیحا برای تصویر اصلی مقاله و صفحه از کلمه کلیدی اصلی استفاده کنید.
  • در قرار دادن کلمات کلیدی در آلت تصاویر زیاده روی نکنید کمی از عکس دارای آلت با کلمه کلید باشند.
  • اگر تصویر شما عکس یک محصول است می توانید علاوه بر قرار دادن نام محصول، جزئیات آن مثل مدل و … را هم در متن جایگزین بنویسید.
  • در کنار کلمه کلیدی داخل آلت از کلمات توصیفی عکس هم استفاده کنید.
مطالعه بیشتر:   چرا باید از سرویس کلود فلر استفاده کنیم؟

متن جایگزین تصویر

اثر متن جایگزین در سئو

جهت بهینه سازی موتور جستجو و جو سئو فرایند اصلاح محتوا آنلاین شما است تا در صفحات نتایج موتور جستجو و جو رتبه بالاتری داشته باشد.

برای بهبود سئو سایت شما روش های زیادی وجود دارد و ما در گذشته روش های مختلفی را پوشش داده ایم. بسیاری از استراتژی های سئو شامل صرف زمان زیادی برای تحقیق یا نصب ابزارهای اختصاصی است با این حال کارهای کوچکتری وجود دارد که رتبه صفحه شما را بالا می برد مانند استفاده از متن جایگزین برای تصویر.

گوگل و سایر موتورهای های جست و جو مدتی است که از اطلاعات ارائه شده توسط متن جایگزین استفاده می کنند. این متا داده اضافی را می تواند به یک موتور جست و جو کمک کند تا درک کند که خود تصویر مربوط به چه چیزی است و این موضوع متن کمک می کند.

قرار ندادن متن جایگزین در تصاویر به سئو آسیب میزند؟

در چند سال اخیر فعالیت سئو به خوبی متوجه این شده ایم که وجود یک متن جایگزین در تصاویر صفحه روی اعتبار آن تاثیر مثبت داشته و البته احتمال نمایش تصویر در بخش جست و جو گوگل را هم افزایش می دهد. پس در جواب سوال بالا می توان گفت که استفاده نکردن از متن جایگزین باعث کم شدن قدرت سئو صفحه تان می شود.

نتیجه گیری

  • متن alt لازم نیست طولانی باشد اما باید مفصل و توصیفی باشد تا برای کاربر مفید باشد.
  • مطمئن شوید که تصاویر شما دارای متن جایگزین است.
  • وقتی تصویری که آپلود می کنید تنظیم یک تگ alt را به عادت تبدیل کنید اضافه کردن متن جایگزین به تصاویر یکی از تکنیک های مهم در سئو است. اگر می دانید که تگ های جایگزین را برای تصاویر خود تنظیم نکردید باید زمانی را برای مرور آنها کنار بزارید و متن جایگزین مرتبط و توصیفی را در سراسر وب سایت خود اضافه کنید.
مطالعه بیشتر:   ریمارکتینگ چیست؟ سئو در بازاریابی مجدد چه تاثیری دارد؟

Comments are disabled.