چگونه سئو رقبا را بررسی کنیم

MohtavaMoon

درخواست مشاوره

به مشاوره با کارشناس دیجیتال مارکتینگ نیاز دارید؟

اگر قصد بهینه سازی سایت خود را دارید باید قبل از آن سئو رقبا را بررسی کنید زیرا شما نیاز دارید که بدانید که قرار است محتوای خود را چگونه بهینه کنید و هم چنین قرار با چه سایت هایی رقابت کنید. لازم به ذکر است زمانی که سایت رقبای خود را به خوبی بشناسید برای سایت خود بهتر برنامه ریزی می کنید. امروز قرار است که به طور مفصل درباره سئو رقبا و تکنیک های تحلیل سایت رقبا با یک دیگر صحبت کنیم پس چنان چه از خود می پرسید که چگونه سئو رقبا را بررسی کنیم به هیچ عنوان این مقاله محتوامون را از دست ندهید. بهتر است صحبت خود را با تعریف بررسی سئو شروع کنیم . آنالیز رقبا در سئو شامل تحقیق درباره ی کلمات کلیدی ، لینک ها، محتوای سایت،  ساختار سایت ، بک لینک و هر اطلاعات دیگری که عملکرد سایت رقیب را نشان دهد.

آنالیز سئو رقبا

علت تحلیل سئو سایت رقبا چیست ؟

باید خدمتتان عرض کنیم که شما به تحلیل رقبا در سئو برای این که متوجه شوید که چه چیز هایی در صنعت شما مهم تر است و چه چیز هایی اهمیت کم تری دارند. شما این گونه می توانید متوجه شوید که رقیب های شما چه نقاط ضعفی دارند و از آن به نفع خود استفاده کنید. البته باید به این نکته نیز اشاره کنیم که اصلی ترین بخش بررسی سئو رقبا مربوط به کلمات کلیدی و جایگاه آن ها است. برای انجام این کار ابتدا باید کلمات کلیدی را بررسی و سپس جایگاه آن ها را بررسی کنید .

بررسی سئو رقبا

بررسی سئو چگونه انجام می شود

درپتسخ به این سوال که چگونه سئو رقبا را بررسی کنیم باید بدانید برای بررسی سئو رقبا ابتدا باید رقیبان خود را مشخص کنید؛ حواستان باشد که زیبایی که در دنیای واقعی وجود دارند با رقبای مجازی فرق می کنند.  ممکن است فروشگاه کنار شما که کسب و کاری مشابه با شما دارد یک رقیب جدی در دنیای فیزیکی باشد اما در فضای مجازی سایت و صفحه ای نداشته باشد پس نمی توان آن را یک رقیب تلقی کرد.  برای پیدا کردن رقیب باید حوزه کاری خود را به خوبی بشناسید، زمانی که حوزه کاری خود را مشخص می کنید می دانید که رقبا در چه گروهی هستند.  برای مثال شما یک فروشگاه اینترنتی لپ تاپ دارید . آن وقت سایت های زیادی هم چون دیجی کالا رقیب شما هستند . اما از آن جایی که دیجی کالا یک سایت فوق العاده قدرتمند است و شما تازه در ابتدای راه هستید می توانید خود را خیلی با آن مقایسه نکنید و به سراغ سایت های معمولی تری که منحصرا در حوزه ی لپ تاپ کار می کنند را پیدا کنید. ابزار های زیادی هم چون گوگل آنالیتیکس،  الکسا،  Ahref  و  Moz برای پیدا کردن رقبا به شما کمک می کنند. حتی بدون این ابزار و با سرچ کلمه کلیدی مربوط به کسب و کار خود می توانید با رقبای خود آشنا شوید.

مطالعه بیشتر:   تست سئو
کلمات کلیدی را تحلیل کنید

کلمات کلیدی را تحلیل کنید

مرحله ی بعد از پیدا کردن رقبا تحلیل کلمات کلیدی است. برای این کار باید دو عامل طراحی و فنی سایت را بررسی کنید. مرحله ی اول این کار این است که کلمات کلیدی و جایگاهی که دارند را بررسی کنید.  برای این کار نیز می توانید از ابزار های فوق و هم چنین کیورد پلنر استفاده کنید. این ابزار ها علاوه بر بررسی موارد ذکر شده می توانند تعداد ورودی های سایتی اعتبار دامنه و مقدار رشدی که داشته است ، ساختار لینک و غیره را نیز به دست آورند.  

بررسی بک لینک های رقیب

بک لینک ها را چک کنید

این که سایت های رقیب به چه سایت هایی بک لینک داده اند و یا این که از چه سایت هایی لینک دریافت کرده اند بسیار مهم است زیرا این کار موجب می شود بفهمید در چه سایت و شبکه اجتماعی فعالیت کنید. ابزار kwfinder  به شما کمک می کنند تا اطلاعات خوبی در این باره کسب کنید. البته اگر مایل هستید که از رپورتاژ آگهی نیز استفاده کنید نیز می توانید از این ابزار استفاده کنید .حواستان باشد که بک لینک ها را با لینک های ورودی اشتباه نگیرید؛ شایان ذکر است که بک لینک کاری است که خود مدیر سایت آن را انجام می دهد اما در لینک ورودی نقشی ندارد . یکی از روش های لینک ورودی این است که کاربران لینک صفحات را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. شما می توانید با کمک ابزار kwfinder  نیز لینک های ورودی سایت رقیب را پیدا کنید.

مطالعه بیشتر:   سئو سایت آژانس هواپیمایی چیست؟
آنالیز رقبا در سئو

اصلی ترین بخش ماجرا کجاست

اصلی ترین و مهم ترین کار که متاسفانه کم تر مورد توجه قرار می گیرد بررسی محتوای سایت است. شما می توانید از ابزار های بالا برای پیدا کردن سایت هایی که مطالب با کیفیت دارند استفاده کنید؛ علاوه بر این می توانید سایت هایی که مطالب های بی کیفیتی داشته اند و جریمه شده اند را به راحتی پیدا کنید.  برای بررسی محتوای سایت رقبا بهتر است به موارد زیر دقت کنید.

  • بررسی ساختار
  • بررسی کلمه های کلیدی
  • بررسی دسته بندی ها و تگ ها
  • بررسی عبارت های طولانی و چگونگی استفاده از آن ها
  • تعداد محتواهایی که در ماه منتشر کرده اند
  • نتیجه گیری
پیدا کردن کلمات کلیدی

به دنبال کلید واژه های جدیدتر بروید

قطعا می دانید که افراد زیادی از یک سری کلمات کلیدی استفاده می کنند و معمولا هم تکراری هستند الان وقت آن است که شما از این فرصت استفاده کنید. شما می توانید از کیورد گپ استفاده کنید و به کلمات جدیدی دسترسی پیدا کنید.  چنان چه به دنبال کلمات و کلید واژه های جدید بگردید از نقاط ضعف رقیب های خود استفاده می کنید .

استراتژی های بازاریابی خود را تقویت کنید

استراتژی های بازاریابی خود را تقویت کنید

همان گونه که می دانید دیجیتال مارکتینگ یک فرآیند خیلی پیچیده است و نیازمند برنامه ریزی های زیادی است. دنیای سئو یک دنیای پیچیده و متغییر است ممکن است امروز شما با کمک یک کلمه ی کلیدی به صفحه ی اول گوگل بروید اما فردا جای خود  را به سایت دیگری دهید . حواستان باشد که سایت های دیگر نیز به شما به چشم یک سایت رقیب نگاه می کنند و سایت شما و کلمات کلیدی که دارید را چک می کنند و به وسیله ی همان ها بالا می آیند پس سعی کنید که این استراتژی را دائم به روز کنید .علاوه بر این ها باید کمین های بازار یابی را راه اندازی کنید.

مقدار پیشرفت خود را بررسی کنید

بعد از انجام کار های بهینه سازی سایت و انتشار مطالب جدید وقت آن می رسد که عملکرد سایت خود را ارزیابی کنید . شما باید یک سری گزارش از سئو رقبای خود تهیه کنید و سپس آن را با سایت خود مقایسه کنید و بررسی کنید که چه قدر در این کار موفق بوده اید. حواستان باشد که این آنالیز ها به شما نشان می دهد که چه قدر پیشرفت داشته اید و چه قدر دیگر باید ادامه دهید تا به نتیجه ی دلخواه خود برسید. البته حضور یک متخصص سئو در این فرآیندها لازم و ضروری است پس در اولین فرصت حتما با یک کارشناس حرفه ای و متخصص صحبت کنید و کار را به صورت حرفه ای و تخصصی پیش ببرید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از موضوع سئو چگونه به فروش کمک می کند می‌توانید روی لینک کلیک کنید.

بررسی سئو رقبا

با بررسی سئو رقبا اطلاعات خود را به روز کنید

یکی از مزیت های بررسی رقبا در سئو این است که متوجه می شوید نظر دیگر آن در مورد  برندی که دارید چیست . این گونه خیلی بهتر می توانید کالا و خدمات به مشتری های خود ارائه دهید. در واقع می توان گفت که شما با این روش نیاز مشتری را به خوبی شناسایی می کنید و سپس مشتری های بیش تری را جذب می کنید. این گونه علاوه بر توسعه ی کسب و کار خود در فضای مجازی به سود بالا نیز می رسید.

ابزارهای آنالیز رقبا در سئو

ابزار های آنالیز رقبا در سئو

برای انجام هر کاری به یک سری ابزار و وسیله نیاز دارید و قطعا برای  اینکه بدانیم چگونه سئو رقبا را بررسی کنیم نیز از این قاعده مستثنی نیست و یک سری ابزار برای آنالیز رقبا نیاز است. ما تا به این جای مقاله یک سری ابزار برای این کار به شما معرفی کردیم.  در این بخش نیز یکی دیگر از ابزار های سئو را با نام جت سئو به شما معرفی می کنیم.  جت سئو نیز یکی از بهترین ابزار های فارسی است و اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیار شما قرار می دهد. شما با جت سئو می توانید کلمات کلیدی مرتبط با حرفه ی خود را پیدا کنید،  سایت رقبا را از لحاظ خدمات سئو بررسی کنید و هم چنین مشکلات فنی و ساختار های سایت را بررسی کنید .

Comments are disabled.